Tegemised suurel saarel

Nonii, meie sõbrad on nüüd läinud ja oleme täitsa lihtsalt oma perega. Nüüd on meil rohkem aega ja teeme veidi vabama graafiku, nii et tänase päeva võtsingi kohe blogi kirjutamiseks ja muude kohustuste täitmiseks, mis juba veidi venima olid jäänud. Blogi venib ka, ma tean, sorry, mulle tuletatakse seda pidevalt meelde :D Aga vajume siin koos lastega juba 8-9 ajal õhtul magama ja hommikul ärkame koos nendega, nii et pole väga olnud sellist rahulikku aega, kus saaks natuke pikemalt oma mõtteid kirja panna.

Nagu juba öeldud, oli meil sõpradega koos päris tihe programm. Arusaadav ka, neil oli siin saarel aega 5 päeva ja loomulikult tahtsid nad selle ajaga näha nii palju, kui vähegi võimalik on. Meile oli see mõnes mõttes veidi teistmoodi, sest me oleme ise muidu üsna laisad reisijad :) Kindlasti ei tee iga päev mingeid väljasõite ja nii tihedaid plaane, võtame pigem vabalt ja rahulikult ja no aega meil selliseks unistamiseks ju üldiselt on ka.

Nii et iga päev võtsime mõne pikema sõidu ette ja nüüd ma teile lühidalt neid kohti tutvustangi :)

Kapoho Tide Pools

Tegemist on väikeste looduslike basseinidega keset musti vulkaanikive. Väidetavalt pidi olema tegemist kogu Hawaii parima snorgeldamiskohaga. Kahjuks tuli auto päris kaugele jätta ja nii otsustasime esialgu varustuse autosse jätta.  Et lähme vaatame üle ja siis ehk toome järele. Aga nii pikk maa oli ja kuigi mehed arvasid, et läheks ikka tooks, siis ma olin peorikkuja ja ei lubanud minna. Tõesti oli seal ilus olla, aga lastega andis ikka ronida, lisaks paistis päike lagipähe ja lapsed juba vaikselt virisesid ka, et kõhud on tühjad. Nii et ma tõesti ei viitsinud. Pidime teine päev tagasi minema, aga jäigi käimata. Äkki ise veel käime, ilma sõpradeta, vaatame :)

Koht ise oli muidu tõesti täiega äge
Seal oli nii palju värvilisi kalu ja väikseid krabisid. Harri ei suutnud ära vaadata ja imestada
Kren sai vist midagi põnevat kätte

Lahkudes hakkas üks tädi meiega rääkima ja soovitas minna lähedalolevasse soojaveebasseini. Pidavat lastele väga meeldima ja kohalikud emmed pidid seal pidevalt oma lastega peesitamas ja suplemas käima.

Me polnud sellest midagi kuulnud, nii et otsustasime siis proovida. Tema sõnul pidi seal olema nagu paradiis, no niii mõnus :)

Otsustasin enne autoga sõitma minekut ühe mehe käest veel üle küsida, et kas ta teab, kust tee pealt me täpsemalt sõitma peame. Ta ütles, et pole sellisest kohast kuulnudki. Ja siis sõitis meie ees minema ja keeras täpselt sellesse kohtagi, kuhu meie :) Kade meel oli meid vist sinna ka juhata :D

Kohale jõudes selgus, et tegemist on Ahalanui pargis oleva (pool)kinnise lahesopiga, mida alt poolt soojendavad vulkaani seest tulevad soojaveeallikad.
Väljas ca. 27 kraadi, sees 33. Ma ise jälle seal ei käinud, aga nii soe supp olevat olnud :) Ja hea oli vahepeal ennast väljas jahutamas käia :D

Harri pidas tervelt 2 minutit vees vastu, aga Kren lõpuni. Meil on rollid vahetunud, veel eelmisel aastal oli Harri hull veeloom ja Kren pigem pelgas
Suplejad

Volcanoes National Park

Kes see ikka Hawaiile tuleb ja vulkaani otsa ei roni? :)

Nimelt on Hawaii saarel kokku 5 vulkaani. Neist 1 on kustunud, 3 on uinunud ja 1 aktiivne. Aga õnneks mitte väga aktiivne. 2 viimast suuremat purset olid ca. 300 ja 100 aastat tagasi. Praegu ta vaikselt podiseb, ajab auru välja ning laseb laaval ookeani poole voolata.
Enamik saarest muide koosnebki kahe suure vulkaani Mauna Kea ja Mauna Loa laavaväljadest. Veel 1984. aastal ähvardas laavavool saarelt pühkida meile kõige lähemal asuva linna Hilo. Hetkel on asi üsna rahulik :)
Laavat meil seekord üldse oma silmaga näha ei õnnestunud, kuigi see pidi täitsa võimalik olema. Äkki ikka õnnestub veel. Oleks midagi uut ja põnevat! Pimedas pidi vist suurem võimalus olema. Igatahes võtame plaani veelkord ära käia.

Mauna Loa

See vulkaan ei olnudki üldse kõrge mägi, mille tipus suur auk ja kust tuld purskab. No nagu filmides ju alati on. Antud isend on üsna lapik ja päris mitme kraatriga. Pildil neist aktiivseim.

Uurivad ja saavad targemaks. Mulle väga meeldib see pilt, maastik on kuidagi filmilik ja teistmoodi :)
Kui vulkaan vaadatud, läksime väikesele matkale.

Kogu see vulkaanipargi ala oli hästi suur. Osadesse kohtadesse jalutasime, aga üldiselt pidime pigem autoga erinevate vaatamisväärsuste vahet sõitma. Näiteks saime veel käia laavakoobastes ja nuusutada vulkaaniauru. Lõhnas üsna nagu keedukapsas :D

Üks kehv pilt koopast. Pikk säriaeg, fotoka käeshoidmine ja kiire-kiire on suht võimatu kombinatsioon :) Aga tahtsin ühe pildi ikka panna, valisin kõige selgema
Läksime kõrgelt ülevalt suurt väheaktiivset kraatrit vaatama. Järsku avastasime inimesed, kes seal ringi jalutasid. Näete?

Antud vaadet nähes tekkis meestel kohe hiilgav mõte ka ise sinna põhja ronida. Väidetavalt ainult 0.4 miili alla ja samapalju üles. 3 lapse ja käruga. Ei saa ju ometi pidagi valesti minna :) Jeahhh…

Hakkasime siis mööda metsarada astuma. Algus oli üsna okei.

Ja see matk aina kestis ja kestis :) Lapsed aina kukkusid ja pillisid. Andis käruga ületada neid juurikaid ja kivisid. Nüüd on sellest juba nii mitu päeva möödas, et mulle hakkab tunduma, et ah, polnudki ju nii hullu :) Aga seal olles polnud ikka nii roosiline see asi. Lisaks ma veel ise koperdasin ja tänu sellele sai Kren mu kaameraga vastu pead. Ma ei tea, mitu kilo mul see kaalub… Päris mitu. Selle peale nutsime veel koos ka. Ja kui me all olime ära käinud, siis oli ju veel ülesminek ees! Nii mõnedki möödakäijad soovisid meile edu, ergutasid lapsi kõndima, ütlesid, et me oleme hullud peast jne :D

Aga all oli tõesti vägev!
Väga teistmoodi maastik
Ahjaa, Kren veel nuttis seal all olles ka pool aega, sest ta oli täiesti kindel, et kohe hakkab vulkaan purskama ja me jääme kõik laava alla. Lastega on nii tore reisida :D

Akaka Falls ja Kahuna Falls

Kolmandal päeval külastasime kahte suurt koske. Akaka kosk on saare tuntuim ja 129 m kõrgune. Kahuna kosk on peaaegu samapikk, 122.

Karelil on ma-ei-tea-kui-kaua olnud suur soov, igal reisil unistab ta sellest, et saaks kose all ujuda. No nii jälle nagu filmides. Siiani pole see veel täitunud. Nad veetsid terve õhtupooliku, et otsida mõni kosk, mille all ujuda saaks, aga igal pool on see keelatud. Nimelt pidi see üsna ohtlik olema, sest koos veega tuleb ka igasugust muud kraami sealt ülevalt alla, näiteks kivisid. Karel oli kindel, et Hawaiil saab ta oma suure unistuse lõpuks täide viia, aga võta näpust. Mingi ühe nad vist lõpuks ikka googeldasid välja, aga sinna oli pikk matk ja eelmist päeva meenutades ei tahtnud isegi mehed seda koos lastega ette võtta. Panen siia lõigu lõppu ka jälle selle lause, et ehk veel jõuame midagi leida :)

Kahuna Falls. Hea nali oli sellega see, et ma ei märganudki seda koske seal pargis ringi jalutades :D Küsisin pärast autos, et kaks koske pidi ju olema, kus see teine siis oli. Sain siis teada, et seal, kus me ju pilti tegime :D Ma arvasin, et lihtsalt ilus vaade, mingit veeniret ma seal küll tähele ei pannud :D
Nende koskede vahel matkamine oli palju lõbusam kui eilne.
Nende koskede vahel matkamine oli palju lõbusam kui eilne
Akaka Falls. Sellest juba ei andnud mööda vaadata :)
Väike pereselfie ka Akaka kosega

Hilo Zoo

Edasi läksime loomaaeda. Ausalt, see oli kõige igavam loomaaed eales :D Nägime seal paari ahvi ja mõnda lindu ja rohkem vist polnudki eriti kedagi. Vaatasin pärast kaamerast, et tegin seal täpselt 2 pilti :D

Esimene pilt. Lapsed hakkavad jäätist sööma
Esimene pilt. Lapsed hakkavad rõõmsalt jäätist sööma
Teine pilt. Harri on üleni šokolaadijäätisega koos

Ja kõik :D Rohkem mul sellest loomaaiakülastusest midagi rääkida ei olegi. Suur mänguväljak oli, kus lapsed said hullata, aga suurem osa sellest oli ka päikese tõttu tulikuum. Nii et üsna mõttetu käik, kui kaalute, kas minna või mitte, siis ärge minge :) Vähemalt sissepääs oli tasuta.

Hindadest veel rääkides, siis toiduhinnad on siin ulmelised. Näiteks sai maksab 5 dollarit! Ma ei suutnud oma silmi uskuda, sai ja 5 dollarit :D Siin meie kohalikus poes tundub mulle üldse, et eriti miski ei maksagi vähem kui 5 dollarit. Eile käisime suuremas linnas Walmartis ja sealt sai ikka veidi odavamalt ka asju. Aga jah, söömas käies ja poes kulub ikka päris palju raha. Samas on kõik sissepääsud igale poole tasuta või sümboolse hinnaga, 1-2 dollarit. Nii et see tasakaalustab asja ära :) Mingeid Disney-parke ja muud sellist, kuhu meil alati pööraselt palju raha kulub, siin pole, nii et kokkuvõttes pole hullu. Aga jah, alla 100 dollari meil poes eriti ei kulu.

Punalu’u Black Sands Beach

Neljandal päeval käisime musta liivaga rannas. Ranna mõttes ei olnud see suurem asi, eriti lastega käies, sest oli üsna järsk ja väga kivine. Snorgeldamise mõttes jällegi põnev. Musta liiva mõttes ka muidugi põnev, sest üldjuhul ju sellist vaatepilti väga ei näe. See liiv on tegelikult basalt, tume vulkaaniline kivim ja tekib see nii, et laava voolab ookeanisse ja külma veega kokku puutudes plahvatab ja jahtub maha.

Üks asi on veel selle ranna juures väga äge. Minu arust ägedamgi veel, kui see must liiv. Nimelt meeldib suurtel kilpkonnadel seal rannaliival peesitamas käia! Meie õnne arvestades olime kindlad, et me neid kilpkonni nagunii ei näe, aga nägime. Kuidagi suursugune vaatepilt minu jaoks. Midagi väga erilist.

IMG_6266vIMG_6267vRainbow Falls

See käik jäi viimasele päevale ja oli tegelikult täitsa plaaniväline. Tegelikult oli meil plaan sõita kõrgele mäe otsa (Mauna Kea), aga meie uue maja saamine venis väga palju (räägin järgmises postituses lähemalt) ja siis selgus u 40-minutilise sõitmise järel, et teekond veniks veel kaks korda sama pikaks. Nii et me lihtsalt ei läinud sinna kõrgele ja tegime kiirelt plaanid ümber. Kõige lähemal olev huvitav koht tundus olevat Rainbow Falls.

Tegu oli siis jälle ühe ilusa kosega. Umbes 24 meetrit kõrge ja nime on saanud selle järgi, et kui päikselisel hommikul sinna minna umbes 10 ajal, näeb kose all tekkivas udus vikerkaart. Meie ei läinud õigel ajal ja saime lihtsalt kose ilu nautida, ilma vikerkaareta :DIMG_6274v

Seal juures oli veel väike metsatukk, kus oli üks hiigelsuur ja vägev puu, mille "koobastes" lapsed said peitust mängida
Seal juures oli veel väike metsatukk, kus oli üks hiigelsuur ja vägev puu, mille “koobastes” lapsed said peitust mängida

Ja oligi peagi aeg sõpradel lennujaama poole hakata liikuma. Ja meil aeg kolida oma uude majja. Sellest peagi pikemalt, sest nii libedalt see ei läinud, kui ette kujutada võiks :D